Kamp spellen

Alternatief Levend Stratego

De groep wordt in drie groepen verdeeld en elke groep krijgt 1 man/vrouw leiding mee. De leiding neemt de kaartjes van de muis of leeuw of olifant mee. Dus elke groep zijn eigen dier. Daarna krijgt ieder kind 1 kaartje. Na de start van het spel, moeten de muizen de leeuwen tikken, de leeuwen de olifanten, en de olifanten de muizen. Als een speler getikt wordt door door een andere speler van de juiste diersoort, moet deze het kaartje inleveren. Vervolgens kan deze speler een nieuw kaartje halen b …

leeftijden

  • 6 t/m 10 jaar
Type(s)

  • Renspel
Lokatie(s)

  • Veld
Benodigdheden

  • fluit
  • kaartjes

Lees Verder


Alarmbel

Spelers in estafette-opstelling. Voor de ploegen hangt op enige afstand en hoepel, waarin een bel hangt. De nummers 1 trachten een tennisbal door de hoepel te werpen, zonder de bel te raken. Bij een misgooi halen ze bal en proberen het opnieuw. Is het gelukt dan geven ze de bal aan no 2, enz. Om actie in het spel te brengen, kan men ook bepalen dat elke speler drie worpen doet. Lukt het hem de bal goed te gooien, dan valt hij uit. In het andere geval gaat hij achteraan zijn ploeg staan en komt l …

leeftijden

  • 6 t/m 15 jaar
Type(s)

  • Renspel
Lokatie(s)

  • Veld
Benodigdheden

  • ballen
  • bellen
  • hoepels

Lees Verder